#8


Mari kita mulakan pagi yang indah (walaupun azan zuhur dah lama lepas) dengan senyuman yang paling manis bersempena dengan hari pertama pada tahun yang baru !

*Senyum lebar2 kantoi ada taik gigi*

C-E-R-I-A !



Ceria kepala hot mu.


Akhir-akhir ni, aku tak boleh tidur. (tapi pagi tadi aku bangun pukul 10. apa maknanya ni?) Bukan tak boleh tidur malam, ceh, malam boleh je aku tidur sampai ngorok semua. Aku tak boleh tidur lepas Subuh. Ya, ya aku tau lah tidur lepas Subuh tak elok, nanti rezeki lari. (patutlah dompet aku kempis aja selalunya) Tapi aku ngantuk gila. Biasa ah cuti apa barang tidur pukul 10 lepas minum susu segelas kan? Tidur lambat haram ah nak bangun cepat.

Jadi aku sedihlah (tiba-tiba) tak boleh tidur lepas Subuh sebab aku akan end up tertidur pukul 8 dan bangun tengah hari! Bangun tengah hari boleh buat otak aku jadi bengong sekejap tau tak. Aku memerlukan tidur yang secukupnya untuk tumbesaran sihat untuk menghadapi hari-hari yang dilalui dengan gembira dan ceria!


Eh. Tak cukup besar lagi ke aku?


Tiba-tiba kan, aku dah buat keputusan. Keputusan ni baru je aku buat semalam lepas aku tengok satu gambar. Aku nak ada pakwe yang boleh main piano. Ya piano! Sebab aku rasa lelaki nampak cool bila main piano. Bila main piano tangan pun lawa. (tapi tangan aku buruk gila apa cerita?) Aku suka tengok jari orang.

Kalau dia boleh main instrument lain tu bonus point la. Yang penting piano tu. Dia kena lagi hebat dari aku yang tak berapa hebat. Nanti boleh lah dia mainkan lagu romantik bila kitorang dating wakaka!  Agak-agak teeeettt pandai main piano tak? Siapakah gerangan teeeeeetttt itu?Ambil apa-apa buku, selak muka surat 21 kat bahagian tepi tu insya-Allah ada jawapannya.


Kalau tak nampak jawapannya, maksudnya tu....maksudnya.... salah buku lah tu. Dah, pegi bukak buku lain.