#11


So, now I'm gonna tell you about the first week of school. I've finally chosen the Pure Science class with one additional subject that is Literature in English. Tapi ramai ex-classmate amik Sains Tulen Akaun. Ye lah class the best kan. Semua pun kalau boleh nak masuk kelas budak pandai kan. Can't deny, I do too.

Tapi aku taknak amik risiko.

KH aku pun dulu tersengguk-sengguk. Kelas aku bukan lah kelas tak baik tapi takdelah yang terbaik. Yang terbaik tu haa STA 1. Aku nak jugak rasa jadi budak kelas tak terbaik. Asik duduk kelas pertama je boleh mati stress.

Cumanya budak kelas aku kebanyakannya jenis yang bila aku pandang dulu, aku akan buat muka macam ni *buat muka* (tak tau nak cakap ekspressi yang macam mana) Haa, jenis yang aku tak berkenan lah.

Tu diorang pelajar yang cikgu campak dari kelas lain yang subjeknya cuma sembilan yang ramai sangat, masuk kelas kitorang.

Maklumlah, siapa je yang suka belajar Eng.Lit? Bukannya ramai. Aku pun amik ni suka-suka je. Tu yang kelas kitorang banyak kosong cikgu main masukkan.

Agak terasa jugak lah bila ex-classmate yang sekarang kelas top lalu kat sebelah pastu buat bodoh je. Pandang sebelah mata pun tak. Ok yelah, kalau tegur pun nak cakap apa kan? Tapi at least pandang lah. Serius aku rasa macam tersisih gilagila. Seolah-olah diorang macam "eh kau bukan kelas STA, kelas ST. Whydehell lah kau amik kelas tu? STA lah the best!"

Oh gituuuu.

Layan aku macam stranger je. Takpe, takpe. Kita tengok kat bahagian yang cerah (bright side) Aku ada classmate baru yang siapa sangka dia akan jadi classmate aku. Kalau dulu kawan aku sekitar budak RK je sekarang aku boleh tambah kawan dari kelas TES, AT. Kan? Kan?