#2


I don't understand. Why do people around me always change? Change into someone I really hate. Or is it me? Aku ke yang tak kenal diorang semua dari awal lagi? Kenapa dulu kau sangat lain daripada yang lain tapi sekarang kau sama je macam diorang? Have I been lied to? Belagak cool depan aku dan cakap tak suka itu ini, kutuk orang yang buat benda bukan-bukan, buat aku percaya yang kau lain daripada yang lain, kau tak patut dinilai daripada luaran sebab dalaman kau sangat baik tapi itu semua bullshit semata-mata. Kau sama je macam yang lain, atau mungkin lebih teruk? Kesian kat manusia macam kau weh. Tak faham kenapa kau rasa kau cool sangat bila kau gunakan sarcasm untuk menang. Fine, kalau aku bercakap pasal agama, kau cakap aku bajet alim? BODOH. Sedar tak yang tengah tunjukkan yang kelemahan kau? Aku baik sebab tu aku tak babitkan hal agama sebab aku sedar aku takde lah baik mana.  Aku macam nak ketawa sebab kau perasan bagus sangat sedangkan aku tau apa yang boleh buat kau terdiam. Tolonglah jangan berlagak macam "oh,it's all about me". Macam orang syok sendiri kau tau?


(silap aku mungkin sebab percaya sangat dengan orang sampai masa diorang tunjukkan diri diorang yang sebenar aku tak boleh terima. atau mungkin salah aku sendiri sebab terlalu mengharapkan kesempurnaan dalam diri orang lain?)





Sejuk hati tengok muka comel.