#37



"Who's say there's nothing more complicated than E=mc2? 
There's something much more complicated; it's called emotion" 
-Hlovate-



Entah kenapa. Mungkin orang umur macam aku ni akan berada pada tahap di mana tiba-tiba aja rasa macam emotional. Macam-macam rasa bercampur-baur. Gembira, sedih, marah, malu, teruja, rindu. Semua sekali. Aku sendiri tak tau apa yang aku rasa sekarang dan kenapa aku rasa macam ni.




Aku sendiri tak faham dengan diri sendiri. Aku nak berborak dengan kawan-kawan aku. Tapi at the same time, aku tak nak. Aku nak asingkan diri dari diorang. Lepastu, diri sendiri rasa terasing. Padahal sendiri cari pasal. Mengada, kan?



Hmm.


Kadang-kadang manusia tu rasa dia dah cukup baik. Dah cukup bagus. Padahal ada manusia yang sangatlah jauh lagi bagus daripada dia. Bila aku sendiri yang sedar akan hakikat tu, aku rasa malu sangat. Rasa terlalu rendah diri. Macam nak sembunyi bawah selimut. Bukanlah  aku rasa diri ni bagus pun sebelum ni. Cuma bila mengenali seseorang yang jauh lebih baik, aku mula sedar diri. Dia terlalu mulia. Hebat. Lebih berilmu. Aku respect. Kagum. Aku tak tau nak cakap macam mana. Semakin lama aku kenal dia, semakin aku bertambah kagum. Semakin aku rendah diri. Allah...., aku dekat mana? Telalu jauh di belakang.



Hmm.