#48



Lepas fikir banyak-banyak kali, aku tersedar pasal sesuatu. Antara orang yang paling aku nak jumpa kat dunia ni ialah diri aku sendiri. Bukan someone yang macam aku tapi 'aku'. Macam klon. Ada rupa sama, perangai sama, cara berfikir yang sama, minat sama, semua samalah. Aku fikir lagi seronok bercakap dengan dia sebab kitorang saling memahami.


Even though aku ada kawan yang ada minat yang sama, tahap minat kitorang tak sama. Mungkin dia punya level minat tu kurang sikit dari aku. Mungkin lebih sikit. Jadi bila bercerita tu we might not get to the same level of excitement. Kurang best jadinya. Atau bila aku menyampah pada satu benda tu, dan kawan aku pun menyampah jugak kat benda tu, tapi kurang sikit rasa menyampah daripada aku. Bila aku bercerita kawkaw pasal betapa menyampahnya aku kat benda tu, dia pun angguk-angguk je bersetuju. Padahal dalam hati dia cakap "Uish. Macam lah dia ni bagus sangat nak cakap macam tu," Okay. Tak lah exactly macam tu tapi get my point?

Aku tak salahkan orang nak judge aku sebab let's face the truth, everyone judges kot. Judging people is not wrong kalau kena cara dan perlu jugak sebenarnya dalam hidup ni. Nak pilih kawan, kena lah pilih yang elok. Nak pilih laki/bini, kena pilih yang betul. Tapi kena adillah. Get to know that person well before judging them. Tapi kena ingat jugak, Tuhan je yang sebenar-benarnya layak nak nilai orang tu sebab hanya Dia je tau apa yang ada dalam hati orang tu.


Berbalik pada cerita aku tadi, aku fikir kalau berborak dengan diri aku yang satu lagi tu, kitorang akan berkongsi rasa teruja yang sama, sedih yang sama, takut yang sama. Boleh fangirling tahap hape je tanpa ada rasa jelik towards each other. Dan paling penting, she would need me as much as I needed her. Mannn aku nak weh benda ni untuk jadi possible. Desperately in need of a very close friend. VERY.


Tapi impossible la untuk diri aku yang satu lagi tu wujud. *nanges







Pagi tadi mak aku buat spaghetti goreng. Panas-panas lagi. Tapi aku lebih tertarik dekat cekodok sejuk dengan sambal tumis. Ha, mulut boleh la cakap "I tak makan la makanan kampung ni, I makan western food je,". Konon. Tekak tak boleh menipu, bro. Eheh.