#22


Aku tau ayat 'cepatnya masa berlalu, sedar-sedar dah setahun berlalu' memang agak lapuk. Tapi aku memang sedar. Dari aku form 1 sampai form 4 sekarang, aku rasa sangat yang waktu tu laju je gerak. 2 tahun tu rasa sekejap. Satu bulan lagi lah sekejap. Tapi satu jam sebelum buka puasa tu rasa macam lama gila pulak tiba-tiba. Sebab tu aku tak terkejut bila tiba-tiba aku dah nak masuk form 5 dah. Orang lain mungkin 'Eh? Dah besar ek kita? Dulu masa form 1 kita macam tu ke?' *sambil tunjuk budak form pakai tudung serabai*. Tapi aku tak.


Aku tengok kawan-kawan aku membesar. Daripada suka cakap pasal lelaki idaman kononnya wujud dalam anime je bertukar kepada cakap pasal budak lelaki kelas sebelah yang kononnya hot stuff padahal perangai cam tongkang pecah. Daripada dulu cakap taknak lah jiwang-jiwang ni, taknak lah ada pakwe ni, bertukar kepada asyik tukar-tukar pakwe. Sekejap dengan budak kelas tingkat bawah, sekejap dengan ex-student sekolah, lepas tu dengan kawan baik dia pulak. Lepastu touching lebih konon cinta mati. Memang semua pun cinta mati kau lah. Sindrom budak-budak remaja agaknya. Jiwa kacau.




Kesimpulannya, aku tak tau apa yang boleh disimpulkan sebab aku tak tau apa yang aku cuba nak sampaikan. Padahal awal-awal tadi nak buat entri ucapan hari raya. Tapi apahal tah emo lebih tiba-tiba. Oh, remaja lah katakan. Belum pandai kawal emosi sangat. Kononnya. Ceh, ptuihh.