#29


Aku suka menulis. Bagi aku, nak menulis tu takde had. Macam jugak imaginasi. Manusia boleh imagine segala benda. Baik yang logik atau tak. Sebab tu jugak lah aku suka baca novel. Aku rasa macam sedang explore penulis tu punya minda. Isn't it great how they can transform such imagination into well-written sentences on a piece of paper and actually let people imagine while reading them?
Lagi best kalau cerita yang banyak twist. Cerita thriller ke. Yang kalau baca tu confirm sakit kepala. Pelik. Macam mana penulis-penulis ni boleh dapat idea yang kreatif macam ni? Kenapa aku tak boleh berfikir macam diorang? What gets them inspired? Novel cinta melayu tak termasuk lah tapi. Serius cakap, terlalu banyak novel cinta yang kalau baca tajuk pun dah geli.
Hmm. Actually, aku teringin jugak nak publish at least satu buku. Tak kisah lah apa-apa buku pun. I want people to know what is actually on my mind. Unfortunately,  I'm just not that good at writing. Each time I want to start writing something, I end up leaving it all blank or half-way done. Sedih.
What should I write about?
Patut ke  mulakan dengan apa yang berlaku malam ni. Macam,aku pergi funfair tadi. Aku harap sangat orang tak judge bila aku cakap gini walaupun aku layak kena judge. Taktau lah syaitonirrojim mana hasut aku pergi sana. Mak bapak aku tak ajar pergi situ. Banyak syaitonirrokim katanya. Anyway, I can now cross the 'ride something thrilling' in the bucket list eventhough I don't have one. Aku teringin nak masuk rumah hantu. Yang seram punya. Bukan bodoh macam kat funfair tu. Jahanam betul. Tu je lah tujuan utama pergi situ sebenarnya. Nak masuk rumah hantu. Tapi hampeh.
Aku taktau la apa yang cuba aku sampaikan sekarang. Macam tak ada arah tujuan. Agaknya naik top gun tadi buat otak aku sedikit out of place sekaligus meransang perembesan hormon yang pelik-pelik mungkin. Entah.
Hmm. Aku jealous sebenarnya. Aku tak suka yang aku jealous. Aku taknak dengki. Aku taknak busuk hati. Aku nak bersyukur dengan apa yang aku ada. Tapi susah. Jantung aku dup dap dup dap tahan rasa jealous. Aku rasa pathetic bila rasa macam ni.
Sedih.