#51



Salam sejahtera ke atas kamu.


Hmm. Pejam celik pejam celik rupanya dah sebulan aku kat sini. Lama lah jugak tu kan bila fikirkan balik. Dah sebulan tak makan kari ayam yang mak buat. Dah sebulan tak makan nasi lemak...*menangis teresak-esak* Nak nasi lemak ayam....... T_T


Awal-awal sampai memang takes time lah untuk settle down. Dengan segala jetlag, homesick bagai. Tak sampai sebulan dah banyak duit habis. Beli barang dapur, beli barang rumah, beli itu beli ini. Sedih tengok duit terbang bagai kupu-kupu di taman. Takpe, redhooo.


Sebelum sampai sini aku risau jugak. Anything can happen dalam tempoh masa selama aku kat sini. Tapi bila fikir balik, Allah yang pilih aku untuk datang sini. Dalam beribu yang memohon nak datang sini, sebahagian je yang berjaya dapat surat tawaran. Dalam ramai-ramai dapat surat tawaran tu, ramai yang tarik diri sebab krisis politik kat sini. Di tambah lagi dengan senior-senior yang balik sambung pengajian kat Malaysia. Hadui. Risau!

Tapi dalam aku risau tu aku masih yakin dan tekad dengan pilihan aku. Sikit pun aku tak rasa cam nak tukar plan. Dan aku langsung tak sediakan plan B sebab aku taknak ada pilihan lain. Aku nak yang ni jugak. Nak datang sini jugak. Aku tau keyakinan tu datang dari Dia. Sebab Dia yang pegang hati manusia kan. Sebab tu lah aku yakin memang aku dipilih untuk ke sini. I'm the chosen one. *Flips hair sikit.


Kalau ditanya student sini kenapa pilih datang sini, mostly jawab nak amik medik la, belajar ilmu agama la, belajar bahasa arab la, cari jodoh la yada yada yada. Tapi jawapan aku lain. Aku datang sini sebab nak cari jawapan kenapa Tuhan letak aku kat sini. Kenapa dia bagi keyakinan untuk aku datang sini. Kenapa dia letakkan aku di luar zon selamat. Haa. Class tak jawapan aku? Flips hair lagi sekali.


Best ke duduk sini?

Hmm. Nak kata best, aku belum jumpa apa yang bestnya selain bolek eksen ngan kawan kau yang kau ada rumah sewa sendiri kat luar negara at the age of 18. Nak kata tak best lagilah tak boleh. Biasa je kot. Ala baru sebulan kan. Belum habis explore lagi tempat ni.


Homesick?


Jangan kata homesick. Catsick, foodsick, dan segala benda yang ada dalam rumah tu aku sick kan. Uhuk T_T



Mesir = Mim Sodh Rho

MIM = Musibah
SODH = Sabar
RHO = Redha


I memang sentiasa sabar dan redha duduk sini kalau aokme nak tau.