#56

Biar aku cerita sikit pasal hidup aku ni ya.

Masa sekolah, even aku ada geng sendiri, I'm never proud of the friends I have. Macam "kalau aku ada group of friends yang macam tu macam ni kan best".

Bila cuti selagi boleh distancekan diri dari diorang, selagi tu aku buat. Mungkin bagi aku, being a keeper in any relationship itu adalah untuk losers. I decided to be orang yang tak kisah apa nak jadi pada tali tu. Kalau sampai masa dia nak putus, biarlah putus. I don't want to care.

Bila dah terlalu lama berjauhan, I was surprised to find out that I actually missed them. Sedar tak sedar, selama aku berkawan secara acuh tak acuh tu, we had actually created a bond.

Dan sekarang, aku yang terhegeh-hegeh. To mend what's broken. Sayang nak biarkan ia terputus.

Aku mula menghargai when I started to lose them. Knowing that we are leading differents lives, it's somehow heartbreaking. We are not together anymore. We are separated. Retak menanti belah. And I'm holding the glass with both of my hands. Trying to save it.

Awak, kalau awak rasa saya tak hargai awak, saya minta maaf. Tolong ingatkan saya. Dan tolong jangan lari jauh-jauh. Saya dah takde kawan lain dah.